همزمان با پایان سومین همایش گردشگری سلامت که در مشهد برگزار شد، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور ایران را دارای ظرفیت بالا برای جذب گردشگران سلامت دانسته و اعلام کرده است که ایران به‌لحاظ داشتن امکانات پزشکی در حد بالایی قرار دارد.

گردشگری سلامت

منوچهر جهانیان که در اختتامیه این همایش در مشهد حضور یافته بود، ارزیابی خدمات ارائه‌شده به گردشگران سلامت را اصلی‌ترین دلیل برای سفر خارجی‌ها به ایران خوانده و گفت: بیشتر گردشگران سلامت که به ایران سفر می‌کنند برای بهره‌مندی از امکانات درمانی به کشور می‌آیند و بیشتر آنها از کشورهایی مانند عمان، سوریه، هند و پاکستان هستند. جهانیان با تأکید بر این موضوع که گردشگران سلامت تقریبا سه یا چهار برابر گردشگر عادی درآمد ارزی برای کشور دارند، گفت: هزینه‌های درمانی 30درصد از این درآمد را شامل می‌شود و 70درصد دیگر آن صرف هزینه‌های خدماتی می‌شود.

وی ایجاد اشتغال را از دیگر مزایای گردشگری سلامت در کشور دانست و گفت: حضور هر چهار گردشگر سلامت باعث ایجاد یک شغل مستقل در کشور می‌شود. جهانیان همچنین میانگین پیش‌بینی‌شده هزینه‌های یک‌گردشگر سلامت را پنج تا هفت‌هزار دلار اعلام کرد و گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان جهانی جهانگردی، در بحث هزینه‌های گردشگری سلامت، ایران بالاترین درصد را میان کشورهای جنوب آسیا دارد.

کد خبر 195140

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز